Alla inlägg under januari 2009

Av Charlotte Gilde - 12 januari 2009 22:54

Det spinner vidare. Dagar, helger, veckor, månader och år. Det går fort, ibland för fort och ibland alldeles lagom..

Jag vill vara alldeles lagom, hinna med varje handling. Anpassar efter hastighet och växlar ner. 


Har hamnat i min svacka, hittar inte en förklarning. Kanske gör jag det men med överseende. Nu är valet gjort och vi ska ut i grupper. Kanske släpper spänningen? Ser framåt med glädje, hoppas och håller kryssat för att mitt val blir godkänt.


Tidigt imorgon

//Charlotte 





Av Charlotte Gilde - 5 januari 2009 20:41

Allt man gör, styr man innifrån. Gör man inget, styr man inget. Styr man inget är allt trist.

En liten, bara en enkel liten tanke kan göra så mycket. Varför inte bara engagera och styra upp verkligheten. Jag är med och påverkar hur jag vill att det ska vara. Därför trivs jag och det finns inte "trist".


Du, enkla frö. Stå still och säg ifrån.

Ditt liv är ditt. Vrid och vänd men du får samma..

Du och ingen annan ger och tar det du vill ha. Du vet mest.

Viljan. Ser en bild, en framtid. Konst. Det är frihet.

Ensam är stark


//Charlotte


Av Charlotte Gilde - 4 januari 2009 10:24

Det blir kallt och snön ligger, frosten finns. Testar nyheten, det nya It i skidvärlden. Bra för mig, glad.


Plötsligt säger det stopp, det går inte att föra. En lång relation blev inte längre. Följder och allt vad det innebär därefter...

Sommaren, underbar och full av liv. Svårt att hinna med. Långa sträckor upp och ner, hit och dit, på och av.

Ta tag i en gammal lägenhet och skapa en ny. Nya väggar, nya känslor..nytt!


Allt går inte som planerat. Jag ville behålla ett jobb men också få det andra och stanna kvar på det tredje. På mitt sätt hade det fungerat, men mitt sätt är inte alltid det prioriterade.

Säger upp mig från det gamla, börjar det nya och behåller det tredje..Nu trivs jag! 


Avbrott i verkligheten, ett spontant beslut. Kramforsstad gav nåt oväntat. Oväntat. Förde mig vidare till oanade platser, fysiskt och psykiskt. En helomvändning. Klär om invändigt, ställer in, tar ledigt, säger hej på ett tag och åker iväg själv till en annorlunda värld.

Att få uppleva, prata, känna, se. Se, oavsett jag ville eller ej.

Nya relationer skapas, nära, tighta relationer. Behövde kunna stötta och öppna sig för varandra. Tack!

Hemma..

323 är fortfarande inte hel, vad gör man? Tar pengar från någon större och köper en ny tågvagn.


Tiden flyger iväg, hinner man med allt? Medverkar i allt, men känns det?

Mitt 2009 ska kännas hela vägen in. Sansat men händelserikt, från min nyskapta tvåa. 

Året ringde in mitt i en familjekram. Det man tog i då skulle man få mycket av det kommande året :)


Må & lev

//Charlotte 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards