Alla inlägg under oktober 2009

Av Charlotte Gilde - 29 oktober 2009 22:12

Ibland tycks det finnas svar på alla frågor, ibland är boken lättläst.

Enligt mig är det oftast de svårlästa och gåtfulla böckena som är bäst. Där du måste vrida och vända på radera för att de ska få en mening, när du måste gräva ner i djupet av dig själv för att hitta svaret, när du får "kämpa" för att få ett lyckligt slut...det är då de är som bäst!


Men ibland känns boken oändlig och helt utan mening. Hur många sidor och kapitel ska passeras innan svaret uppenbarar sig? Hur länge ska du skumma igenom för att finna spänningen, spänningen som leder dig någon vart?

Det är i vissa fall omöjligt att veta, om inte recensionen är publicerad.

Men vill man veta innan vad som kommer att hända eller vill man att nyfikenheten ska driva en vidare?


Jag vet inget riktigt klart, men har inte kommit så långt i min bok för att avgöra och sätta fingret på "det" än heller. Jag drivs av utmaningen att få reda på, av nyfikenheten till att klara målet.

I min bok finns inget slut recenserat, den är fortfarande under produktion. Jag är en författare som lever nuet och tänjer gränser för att få ett kryddigt innehåll som väcker intresse...


//Charlotte

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards