Alla inlägg den 19 november 2008

Av Charlotte Gilde - 19 november 2008 22:26

Fördomar. Inse. Verklighet. Är oftast hårdast att ta.

Tro en sak, sanningen en annan. Flyta fram på röda rosor är inte alltid lätt.

Ett beslut är taget och jag är fri. Allt händer och det är svårt att hinna med. Plötsligt kommer jag ikapp och inser vart jag står. Lyser upp ett sken, en väg som jag kan välja att följa. Jag börjar slappna av, ta dagen som den kommer. Hamna i min vanliga vardag. Ta och ge kärlek, skratta, jobba, träna, handla, tanka bilen, äta, välja gardiner, vika tvätt, ladda av och ladda om, sova och Drömma...

Möjligheten att själv få välja och vrida i ditt eget liv är en fantastisk känsla. Man ska aldig glömma att man lever sitt eget liv och ingen annans.

Imorgon ska jag sälja för att kunna shoppa, shoppa mys till en varm lägenhet i ett kallt december. En månad att inte missa. Det blir lussebullar, knäck, julklappar, snölyktor, julmat, skidåkning, släktträff, hemvändarfest och Happy New Year!


Nu ska jag drömma vidare

//Charlotte 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards