Alla inlägg under december 2008

Av Charlotte Gilde - 6 december 2008 21:08

Dagen efter..allt hände. Julfesten var riktigt trevlig. Roligt uppvisande, god mat och trevligt sällskap. Kan inte bli bättre där..

Men sen är det också små detaljer som spelar in, en nära bekant kommer och berättar om livets utseende efter avbrott. Man får veta att barnen saknar en, som reulterade i två offentligt tårfyllda ögon. Det kändes i hjärtat. Tack.

Andra djupa samtal..man måste tala ut och säga vad man tycker. Att andra lägger sig i nu gör inget lägre. Kramfors vore ju inte Kramfors om inte alla visste!

Men verkligheten är ju så att alla ser inte på saker och ting med samma ögon. Vad vore världen då. Men ibland så kanske man skulle vilja att det var så, men det är det inte. Tyvärr..


Måste ju även tillägga att jag fick svänga mina lurviga tillsammans med mamma, med en klänning som aldrig kunde hålla sig på sin plats :)


Nästa, sommarfesten

//Charlotte 

Av Charlotte Gilde - 5 december 2008 12:33

Ombudsgala med priser, årets säljare bland annat. Är väl därför alla i gruppen vill tecka ett tillägg på mig nu inför kvällen. Allrisk kan vara värt det en kväll som denna..

Nu svidar vi om och laddar, välkommen Julfest!


//Charlotte 

Av Charlotte Gilde - 4 december 2008 23:47

Jobbet gav en uppdatering av gruppliv och försnack inför julfesten. Vi börjar tidigt nere på Kramm för ombudsgala. Svänger hem och ordnar till och ses senare på Folksam där vi har förbokat lokalen. Bastu, relax och snacks ;) Och sen bär det av till Tallåsv. 13 D, lite halvt orolig. Nala får kila ut och svänga sina lurviga på sitt håll, medans vi andra sköter det inomhus.


Ett gott tips om att duka av bordet innan gästerna kommer fick jag..av trion som var här och skruvade upp lite extra sittplatser.


Vinkar adjö till Linnea, många månader bort. Byter klappar en månad i förväg, känns också fel. Kommer neröver och gör mig stadd i din bostad snart..


Sov gott

//Charlotte 

Av Charlotte Gilde - 3 december 2008 23:42

Ingen julkalender i år igen, Vakna med The Voice. Jobb, inget idag heller.

Inget sälj, ingen lön. Men drar på sig skulder, men dom är behövliga. 


Men nu snöar det ute, ångrar att jag somnade ifrån skidåkningen. Men förväntar mig strålande skidspår imorgon istället.

Har ont i magen, jag vill ha en varm hand. Mina är alltid kalla. Men ska sova med ett varmt täcke snart, så det blir min heeling.


Imorgon blir det ett julklappsköp, min Dear Linnea åker tillbaka på fredag. Varför bor du så långt bort? Det är så skönt att ha dig nära.

Men vi ses en sväng imorgon med, hej så länge..


Sov gott

//Charlotte

Av Charlotte Gilde - 2 december 2008 23:07

Jobb utan resultat, men utbildningen i fredgas lönade sig. Nästa dag är en ny dag, fem snabba.

Hemma igen, man får inte glömma hemmet. Tillbaka i skidspåret, det kändes underbart. Perfekt temperatur och glid under skidorna. Lite snö gör bara gott. Nu vill jag hålla det här vid liv.


Andra dagen i december månad, en dag närmare jul. Jul, jul strålande jul. Min egen jul i år, med Nala. Ett underbart julträd med pomler och hemligheter. Och Caroline, vi ska ha julbak med stämning snart. Ischoklad ;)


En härlig dag går mot sitt slut och Nala ligger i mitt knä. Tack och ses imorgon..

God Natt

//Charlotte 





Av Charlotte Gilde - 1 december 2008 17:28

Lillasyster har vart och tagit hand om mig i helgen. Kommer med råd och en hjälpande hand. Tack..


Goodbye blickar och välkommen hit Daniel. Ny granne, får se vad det visar. En hejdundrande avspark på grannskapet på fredag!

Drink, gemenskap och fest blire,

välkommen och lycka till TMO29.. 


Dagens fråga: Kommit fram till nåt förlsag på pris? Väntar på svar vid äpplet..


En tavla eller två ska upp. Tavlor med känslor?

//Charlotte 



Ovido - Quiz & Flashcards