Alla inlägg den 26 september 2011

Av Charlotte Gilde - 26 september 2011 23:23

Jag tog klivet och flyttade till Stockholm från Norrland, en stor förändring för mig. Och bara ett par veckor senare anordnade jobbet en "förändringsfest".

Men hör och häpna. Detta firades, ironiskt nog, genom att vi som jobbar på Folksam i Stockholm bilade upp till Norrland.  


Ja, förändringar kan vara bra på olika sätt. För mig var en förändring från min förändrade vardag bra när jag fick träffa kända ansikten, de som gör mig glad, igen.

Det hölls tal om hur bra vi anställda skött oss under denna förändring, som förhoppningsvis ska gynna företagets framtid. Vi fick beröm och tack vare bra talare och chefer så gick faktiskt några av komplimangerna in. 

Tänk att en människa kan beröra personligt trots en publik på över 100. Ja ibland berör en person många och ibland berör många personer en ensam. 

Men oftast är det en person som berör en annan mest.

  Jag saknar att blir berörd av just den personen.

Jag vet att jag blir berörd av olika i princip hela tiden och det är jag tacksam över. Men just den, ni vet. Du vet.


Förändras för förändringar..


/Charlotte


Ovido - Quiz & Flashcards